Monday, March 19, 2012

Assalamualaikum..
Salam emas master untuk semua..
didoakan kita semua dalam kondisi terbaik menjana ekonomimenjadi ummah terbaik .
Hari ini emasmaster ingin berkongsi mengenai buku  :
Masa Untuk Emas
Bagaimana Untuk Melabur dalam Emas Dengan Tepat Dan Mengelak Kesilapan-Kesilapan Yang Besar


Masa Untuk Emas ; Bagaimana Untuk Melabur dalam Emas Dengan Tepat Dan Mengelak Kesilapan-Kesilapan Yang Besar
(Azizi Ali)
Secara asasnya sebelum kita memulakan apa2 perkara kita mesti mempunyai maklumat yang mencukupi.. apatah lagi dalam duni pelaburan yang terdedah kepada risiko untung dan rugi.
Emas kini telah menjadi medium Pelaburan yang popular di Malaysia.. walaupun pelaburan emas ini risikonya agak kecil berbanding melabur dalam perkara lain. Namun begitu, ilmu emas mestilah ada.. jika tidak kemungkinan besar kita akan rugi..kalau tak banyakpun sedikit :)
Sekarang Ilmu Pelaburan emas boleh didapati di merata2.. kedai kopi.. media sosial facebook, blog dan sebagainya.. (web www.emasmaster.com ) ini juga banyak tip2 dan ilmu pelaburan emas untuk semua.. heheh
ok kembali kepada tajuk.. Ulasa Buku Azizi Ali berkaitan emas.. secara detail emasmaster tak sempat menulis semuanya dan meng'komen' jadi untuk kebaikkan bersama emasmaster paparkan di sini beberapa ulasan sahabat siber untuk tatapan :

MASA UNTUK EMAS,SEKARANG DAN AKAN DATANG


Assalammualaikum semua pengunjung CITH...

satu lagi buku yang ingin dikongsi bersama kali ini ialah pasal EMAS.biasanya kita mengaitkan masa itu emas.maknanya betapa penting dan utamanya pengisian masa itu.jangan dibuang masa tanpa kerja yang berfaedah kerana masa sangat berharga nilainya seumpama emas.tapi hari ini kita nak kaitkan masa sekarang adalah baik untuk membeli emas! emm...bagaimana nak menjana,menambah,mencari,menahan apa sahaja yang berkaitan dengan kewangan kita.

JUDUL : MASA UNTUK EMAS
PENULIS : AZIZI ALI
TERBITAN : TRUE WEALTH SDN BHD
HARGA :RM 39.90

APA MENARIK?
-satu bacaan yang CITH rasakan sangat segar,mudah,ringkas,mudah faham dan jelas tentang peri penting persiapan kita di masa hadapan khususnya dalam membuat benteng kewangan yang ada.kalau selama ini kita hanya tahu menyimpan di institusi kewangan sahaja, kini satu pendedahan baru mengenai alternatif yang bukan baru iaitu BELI EMAS!

emas adalah satu mekanisme untuk menjana kewangan kita dan sekaligus menambah benteng kewangan sedia ada supaya punca kewangan yang ada dapat dicambahkan.bak kata peribahasa Inggeris; DONT PUT ALL THE EGGS IN THE ONE BASKET.-maksudnya jangan kita menyimpan atau meletakkan sesuatu dalam satu tempat atau instrumen sahaja.maklumlah,ribut taufan,tsunami dan apa jua risiko adalah di luar jangkaan kita.manalah tahu takut-takut bakul yang satu kita tu bocor,kan ke masalah jadinya.oleh itu,buku ini membuka minda dan perspektif kita untuk membuat atau berjinak dengan emas ini.

bukan nak jadi saudagar emas,tetapi cukup sekadar kemampuan dan tujuan apa yang kita nak capai.memang sangat seronok dengan buku ini.kalau selama ini CITH sendiri agak kabur untuk berbahas mengenai kenapa beli emas,dalam buku ini ada jawapannya. dek kerana itu,langkah pertama telah CITH buat untuk membeli emas!

"apabila kita miliki emas,kita berada dalam ketakutan,apabila kita tiada emas,kita berada dalam bahaya..." m.s 39


ALAHAI...
(http://chempaka-aziz.blogspot.com/2011/10/masa-untuk-emassekarang-dan-akan-datang.html)
-----------------------------

Ulasan Oleh Perpustakaan Negeri Sabah

http://www.ssl.sabah.gov.my/versi_melayu/Ulasan_Buku_MasaEmas.html
Buku ini ditulis bertujuan untuk memberi petunjuk bagaimana membuat keputusan dengan lebih baik dan selamat ketika melabur dalam emas. Emas adalah sejenis logam berwarna kuning yang bersinar seperti cahaya matahari dan tahan buat selama-lamanya. Namun dalam masa yang sama ia sukar untuk didapati. Ia membuatkan manusia kagum sejak beribu-ribu tahun dahulu. Emas memudahkan dagangan, membiayai bangunan-bangunan tinggi, membangunkan negara-negara dan juga membantu membangunkan empayar. Manusia telah bertelingkah, berbunuhan dan sanggup memusnahkan tamadun demi mendapatkannya.
Isi kandungan buku ini mengandungi Lapan Bab kesemuanya seperti berikut :
Bab 1 Ribut emas yang akan melanda.
Bab 2 Sejarah ringkas emas. Bab 3 Kelebihan dan kekurangan melabur dalam emas.
Bab 4 Soalan- soalan untuk ditanyakan kepada diri anda sebelum membuat sebarang pelaburan .
Bab 5 Pilihan-pilihan emas.
Bab 6 Bagaimana membeli emas.
Bab 7 Satu mesej hari kemusnahan.
Bab 8 Kata-kata akhir.

Seperti yang mungkin sedia maklum, manusia menggunakan emas sejak ribuan tahun dahulu. Malahan mereka menggunakannya bukan hanya selama hidup mereka, tetapi membawa emas itu sehingga ke kubur. Keturunan Firaun dari mesir telah menggunakan emas sebagai barang kemas 5,000 tahun yang lalu. Selain daripada menggunakan emas sebagai hadiah, perhiasan dan barang kemas, nenek moyang kita juga menemui penggunaan emas yang lebih baik iaitu digunakan sebagai wang. Jadi, di sebalik perdagangan barter yang rumit dan menyusahkan, mereka mula menggunakan emas untuk membayar harga barang-barang dan perkhidmatan yang diberikan.
Melabur dalam emas mempunyai kelebihan dan kekurangan. Kita harus bijak memilih pelbagai produk emas yang sesuai untuk dilaburkan. Produk-produk yang berlainan ini tidak semestinya memberi kesan atau mempunyai nilai yang sama, walaupun semuanya adalah emas. Ini bermakna, sekiranya silap pilih, anda mungkin tidak memperoleh keuntungan daripada kenaikan harga emas. Atau anda mungkin mengalami kerugian besar ketika kejatuhan harga emas. Jadi anda disarankan berhati-hati apabila memilih.
Terlalu ramai orang yang tidak mendapat pulangan daripada pelaburan mereka. Lebih teruk lagi, ramai yang kehilangan kesemua wang yang dilaburkan. Buku ini mengkongsikan teknik mudah yang akan membantu anda membuat pilihan pelaburan dengan baik. Ia akan membantu anda menghasilkan lebih banyak wang dan pada masa yang sama mengelak daripada risiko tinggi. Kaedah ini ialah dengan bertanya kepada diri sendiri enam soalan pada bila-bila masa anda mesti membuat keputusan mengenai pelaburan. Soalan-soalannya adalah mengapa saya melabur? Berapa lama tempoh saya boleh menyimpan? Adakah ia sesuai dengan sumber kewangan saya? Bolehkah saya tidur pada waktu malam? Bolehkah saya menjualnya kelak untuk mendapat keuntungan? Bolehkah saya menjualnya dengan mudah? Jadi, itulah dia ‘Soal Dan Jawab.’ Ianya mudah, senang dan yang paling penting, ia membawa keputusan yang lebih baik daripada melabur tanpa berfikir panjang.
---------
Jika nak membaca secara penuh.. bolehla beli atau pinjam dari perpustakaan hehehe..
Jika malas baca buku sila baca dari Cikgu Google.. tau search apa2 kata di laman ini.. www.emasmaster.com InsyaAllah ada panduan2 berguna untuk anda.. ataupun add emasmaster di Face book anda :)
Facebook : EMASMASTER
SMS/WhatsUp ke 0175750810
Yahoo messenger : azkiya_aero pm

0 comments:

Post a Comment

Peluang Keemasan




-Tak Perlu Beli Stok


-Tak Perlu Belian Maintain


-Komisyen Tinggi


-Masa kerja Fleksible


-Pelbagai Bonus/ Insentif