Sunday, March 18, 2012

Keputusan SPM Tahun 2011 Akan Keluar Pada 21 Mac 2012, Rabu

Salam Ukhuwwah.

Keputusan peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia ( SPM 2011 ) akan diumumkan pada hari Rabu 21 Mac 2012 ini. Maklumat ini diperolehi daripada Laman Web Kementerian Pelajaran Malaysia.

Calon-calon boleh mendapatkan keputusan mereka daripada sekolah masing-masing selepas jam 10.00 pagi pada hari yang sama.

Calon persendirian akan dimaklumkan melalui pos atau mereka boleh menghubungi Jabatan Pelajaran Negeri tempat mereka mendaftar dahulu.

Calon-calon juga boleh menggunakan perkhidmatan semakan keputusan SPM 2011 melalui mySMS 15888. Perkhidmatan ini akan diaktifkan bermula jam 10 pagi, 21 Mac 2012 dan akan ditamatkan pada 12 tengah malam, 27 Mac 2012.

Permohonan Ke Institut Pengajian Tinggi

 

Selepas menerima keputusan SPM 2011 masing-masing, calon-calon boleh membuat permohonan atau mengemaskini permohonan ke IPTA bersesuaian dengan kelayakan yang diperlukan. Sila rujuk maklumat dan panduan ringkas yang disediakan ini;

Saya cuma dapat membimbing sekadar termampu. Itupun kalau ada yang sudi menerima. Secara ringkasnya, anda yang akan buat keputusan. Bincanglah dengan ibu bapa / penjaga anda. Jangan mudah menerima maklumat yang salah. Nanti akan tersalah dan terpesong.

Di sini, saya cadangkan untuk pemilihan dan membuat keputusan kepada Pendidikan Lanjutan Selepas SPM anda, telitilah dan buatlah permohonan sama ada secara online atau manual sebanyaknya. Nanti..... bila dah dapat, maka dapatlah kita buat pilihan mana yang terbaik.

Saya cadangkan juga, selain 
PERMOHONAN KEMASUKAN KE IPTA, TEVT & ILKA LEPASAN SPM / SETARAF
AMBILAN JULAI 2012
melalui Kementerian Pengajian Tinggi atau ringkasnya melalui BPKP,  Matrikulasi atau Kursus Perguruan Lepas SPM ( KPLSPM ), mohonlah juga kolej-kolej kerajaan negeri atau institusi teknikal berkaitan. 



Sebolehnya, cuba elakkan ke institusi swasta kerana saya percaya, pelajar SMKA Wataniah adalah dalam kalangan pelajar yang hebat.

Bagi yang meminati bidang Pengajian Islam atau selainnya, mohonlah ke :-


2. Kolej Universiti Insaniah ( KUIN ) Negeri Kedah 

3. Kolej Pengajian Islam Johor ( MARSAH ) Negeri Johor

4. Kolej Islam Pahang Sultan Ahmad Shah ( KIPSAS ) Negeri Pahang

5. Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor ( KUIS ) Negeri Selangor

6. Kolej Universiti Islam Melaka ( KUIM ) Melaka


Bagi pelajar yang meminati bidang Bahasa Inggeris atau Perakaunan, anda juga disyorkan memohon dengan Kolej Profesional MARA ( KPM ).
Klik :

PERMOHONAN KEMASUKAN KE INSTITUSI PENDIDIKAN MARA ( IPMA ) - SECARA ONLINE PENGAMBILAN SESI JULAI 2012


PANDUAN PENGGUNAAN PERMOHONAN KEMASUKAN SECARA ONLINE


Bagi pelajar Tingkatan 5 Ibnu Khaldun ( Reka Cipta ) atau pelajar Aliran Sains, saya cadangkan anda juga mohon masuk ke Kolej Universiti TATI ( TATiUC ). Sebuah kolej universiti  bawah Kerajaan Negeri Terengganu.


Klik :


Manakala bagi mana-mana pelajar yang sudah tidak berminat lagi UNTUK MENERUSKAN PEMBELAJARAN dan PUNYAI KEINGINAN UNTUK BEKERJA, silalah buat permohonan secara online ke :-

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia ( SPA )




Di manakah anda ingin kenali peluang dan dapatkan tajaan/biasiswa....


Saya kemukakan untuk anak didik di SMKA Wataniah. Cadangan saya pohonlah dan telitilah syarat. Kami di Unit Bimbingan dan Kaunseling SMKA Wataniah akan cuba membantu mencapai hasrat anda. Baca dan fahami

1.Biasiswa Bank Negara Malaysia Sesi 2012 / 2013

2.Program Al-Ansar Tajaan MAIDAM ke Jordan.
Syaratnya mesti dapat 5A dalam subjek BAT, PQS, PSI, BM, Matematik dan TIADA C bagi subjek lain.
Saya nak semua pelajar SMKA Wataniah memohon kali ini.
Borang permohonan ada pada saya. Datang ambil bila result keluar nanti. Tarikh tutup pada 3 April 2012.

Update terkini sila ke blog http://wanmdnoor.blogspot.com

0 comments:

Post a Comment

Peluang Keemasan




-Tak Perlu Beli Stok


-Tak Perlu Belian Maintain


-Komisyen Tinggi


-Masa kerja Fleksible


-Pelbagai Bonus/ Insentif