Tuesday, June 8, 2010




Penajaan biasiswa bagi Program Ijazah Luar Negara (PILN) 2010 dibuka kepada pelajar-pelajar lepasan SPM 2009. Program penajaan ini bertujuan untuk menyediakan biasiswa yang berprestij untuk pelajar-pelajar lepasan SPM yang paling cemerlang dalam melahirkan modal insan yang berkualiti untuk menjamin kesinambungan keupayaan negara di masa akan datang. Fokus penajaan PILN 2010 adalah kepada bidang-bidang kritikal dan keutamaan yang diperlukan oleh negara pada masa hadapan seperti Perubatan, Pergigian, Farmasi dan Kejuruteraan.

Permohonan PILN 2010

Permohonan telah dibuka melalui laman web Jabatan Perkhidmatan Awam mulai 11 Mac 2010 dan ditutup 7 hari selepas itu. Pada tahun ini pihak JPA telah menerima sebanyak 18,844 permohonan bagi PILN dari pelajar lepasan SPM 2009. Sebahagian besar daripada permohonan ini iaitu 10,956 memenuhi syarat minima PILN dan layak untuk ditemuduga.

MARA EDU LOAN

Keputusan PILN 2010

Pada 21 Mei 2010 yang lalu mereka yang ada membuat permohonan telah boleh menyemak samada berjaya atau tidak mendapat penajaan Biasiswa Program Ijazah Luar Negara atau lebih dikenali sebagai PILN ini. Sementara itu mereka yang gagal boleh membuat permohonan rayuan.
*eputra.com

MARA EDU LOAN

0 comments:

Post a Comment

Peluang Keemasan




-Tak Perlu Beli Stok


-Tak Perlu Belian Maintain


-Komisyen Tinggi


-Masa kerja Fleksible


-Pelbagai Bonus/ Insentif